LCHF

Nu har jag börjat med LCHF, har gått enligt den dieten i lite mera än 2 veckor.
Då äter man lite/inga kolhydrater och inget socker, men fett, så grädde och goda såser är bara bra att äta!
Trivs väldigt bra med min nya kost, man är mätt helatiden och behöver inte mellanmål.

När det hade gått exakt 2 veckor hade jag gått ner 2kg och 5cm runt midjan och 1-3cm runt mage, rumpa,lår och vad. Känns så himla bra, och kommer att fortsätta tills jag känner mig nöjd med mig själv, Jag har inte satt någon målvikt än, men ca 65 ska jag väga när jag är klar, men trivs himla bra med kosten så tror att jag kommer att fortsätta sen fast jag känner mig nöjd med vikten.

Så jag äter inte bröd, pasta, potatis, ris mm. Förut har jag väldigt lätt fått en svullen mage när jag ätit, men den slipper jag nu och det är så himla skönt, slipper man känna sig som en valross efter lunchen ;)

Det som blir den riktiga utmaningen är när jag den 25:e åker hem och hälsar på i dalarna, där det brukar bli den ena fikan efter den andra, pluss att jag ska på inflyttningsfest, men har gjort noga undersökningar och får dricka vin och wiskey så jag får hålla mig till det;)

Sen tänkte jag planera in aktiviteter när jag passar på att träffa alla, åka skidor, simma, kanske gymma och gå en promenad :D

Sen får jag väl laga egen mat bara, inte mer med det ;)  Sen har vi en crosstrainer som jag tänkte passa på att besöka ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0